Pływanie dla każdego – Autor: Terry Laughlin
+48 539 11 22 33   jacek@123plywamy.pl

Pływanie dla każdego – Autor: Terry Laughlin

Pragniesz zrewolucjonizować swoje podejście do pływania? Książka „Pływanie dla każdego” wprowadzi Cię w tajniki metody Total Immersion. Niezależnie od wieku, poziomu umiejętności i naturalnych predyspozycji będziesz pływać szybciej, efektywniej i z mniejszym wysiłkiem. Koncentrując się na odpowiednim ułożeniu ciała i zgłębianiu świadomości swoich ruchów, staniesz się pływackim mistrzem, a trening już nigdy nie wyda ci się męczący!

Pływanie to czynność poprawiająca przede wszystkim kondycję, a postępy osiąga się, pływając coraz dłużej i bardziej intensywnie? Nic bardziej błędnego! Tysiące pływaków korzystających z metody TI twierdzi, że najlepiej wykorzystany czas w wodzie to ten, kiedy ćwiczą swój układ nerwowy, a trening układu aerobowego schodzi na drugi plan.
„Pływanie dla każdego” może pomóc doświadczonym i utytułowanym pływakom w odświeżeniu i urozmaiceniu rutynowego treningu. Pływający dla zdrowia i dobrej kondycji nauczą się w pełni wykorzystywać każdą minutę, a ci, którym zależy na prędkości, znajdą dla siebie cenne informacje na każdej stronie książki. „Pływanie dla każdego” zostało podzielone na trzy części:
W rozdziałach 1-3 przedstawione są powszechne wyzwania, które stają przed każdym pływakiem, szczegółowe informacje, nawyki i metody, pomagające w osiągnięciu sukcesu.
Rozdziały 4-10 opisują zasady efektywnego pływania, to, jak ciało powinno wchodzić w interakcję z wodą oraz jak zastosować tę wiedzę, by lepiej pływać. Poszczególne rozdziały dotyczące stylu motylkowego, grzbietowego, żabki i kraula wyjaśniają, jak powinno się pływać każdym z wymienionych stylów, rozwijać niezbędne ku temu umiejętności i trenować je. W ostatnim dziale, Trening metodą TI, wyjaśnione jest, jak wyćwiczyć styl, by ruchy stały się wydajne i konsekwentne.

SPIS TREŚCI:

Wstęp
Dlaczego każdy może zostać niezwykłym pływakiem?

Rozdział 1
Przemiana: najpierw umysł, potem mięśnie
Rozdział 2
Od frustracji do rozwoju
Rozdział 3
Pokonaj problemy z pływaniem
Rozdział 4
Jak dłuższy ruch poprawia szybkość
Rozdział 5
Jak osiągnąć optymalną długość ruchu
Rozdział 6
Opływowość jest lepsza od siły
Rozdział 7
Umiejętności eliminacyjne: od tego zacznij
Rozdział 8
Napęd: cierpliwe dłonie
Rozdział 9
Napęd: mięśnie tułowia
Rozdział 10
Zintegrowany ruch nogami: mniej pracy ? większa szybkość
Styl klasyczny
Co warto wiedzieć
Styl klasyczny
Doskonal styl
Styl klasyczny
Jak trenować
Styl grzbietowy
Co warto wiedzieć
Styl grzbietowy
Doskonal styl
Styl grzbietowy
Jak trenować
Motylek
Co warto wiedzieć
Motylek
Doskonal styl
Motylek
Jak trenować
Kraul
Co warto wiedzieć
Kraul
Doskonal styl
Kraul
Jak trenować

Trening efektywny a trening tradycyjny
Efektywny trening
Szybka nauka i stały rozwój
Efektywny trening etap 1
Rozwiń komfort i samoświadomość
Efektywny trening etap 2
Doskonal styl
Efektywny trening etap 3
Umiejętności, dystans i szybkość

O Autorze

Terry Laughlin – twórca metody Pełnego Zanurzenia (Total Immersion), trenuje pływaków od 21 roku życia. Od początku intuicyjnie wyczuwał, że pływanie, to niekoniecznie sport wytrzymałościowy, jak się powszechnie uważa. Obserwował najlepszych trenowanych przez siebie pływaków i wyciągał wnioski – pływają bez zmęczenia, z większą gracją niż inni. Przez lata wyszkolił wielu zawodników, którzy odnośli sukcesy na krajowych zawodach cyklów: NCAA Division III, National YMCA, U.S. Junior National Championships. Trenowani przez niego pływacy kwalifikowali się do prób olimpijskich w 1980, 1984 i 1980 roku.
Pod koniec lat 80 spotkał Billa Boomera, który odmienił jego myślenie o pływaniu. W ciągu kolejnych ośmiu lat Terry Laughlin opracował kompletny, rewolucyjny program pływacki który nazwał Pełne Zanurzenie (Total Immersion). Dziś metoda Pełnego Zanurzenia jest doskonale znana w pływackim światku i korzystają z niej najlepsi na świecie zawodnicy.


Partnerzy