P艂ywanie dla ka偶dego – Autor: Terry Laughlin
+48 539 11 22 33   jacek@123plywamy.pl

P艂ywanie dla ka偶dego – Autor: Terry Laughlin

Pragniesz zrewolucjonizowa膰 swoje podej艣cie do p艂ywania? Ksi膮偶ka “P艂ywanie dla ka偶dego” wprowadzi Ci臋 w tajniki metody Total Immersion. Niezale偶nie od wieku, poziomu umiej臋tno艣ci i naturalnych predyspozycji b臋dziesz p艂ywa膰 szybciej, efektywniej i z mniejszym wysi艂kiem. Koncentruj膮c si臋 na odpowiednim u艂o偶eniu cia艂a i zg艂臋bianiu 艣wiadomo艣ci swoich ruch贸w, staniesz si臋 p艂ywackim mistrzem, a trening ju偶 nigdy nie wyda ci si臋 m臋cz膮cy!

P艂ywanie to czynno艣膰 poprawiaj膮ca przede wszystkim kondycj臋, a post臋py osi膮ga si臋, p艂ywaj膮c coraz d艂u偶ej i bardziej intensywnie? Nic bardziej b艂臋dnego! Tysi膮ce p艂ywak贸w korzystaj膮cych z metody TI twierdzi, 偶e najlepiej wykorzystany czas w wodzie to ten, kiedy 膰wicz膮 sw贸j uk艂ad nerwowy, a trening uk艂adu aerobowego schodzi na drugi plan.
“P艂ywanie dla ka偶dego” mo偶e pom贸c do艣wiadczonym i utytu艂owanym p艂ywakom w od艣wie偶eniu i urozmaiceniu rutynowego treningu. P艂ywaj膮cy dla zdrowia i dobrej kondycji naucz膮 si臋 w pe艂ni wykorzystywa膰 ka偶d膮 minut臋, a ci, kt贸rym zale偶y na pr臋dko艣ci, znajd膮 dla siebie cenne informacje na ka偶dej stronie ksi膮偶ki. “P艂ywanie dla ka偶dego” zosta艂o podzielone na trzy cz臋艣ci:
W rozdzia艂ach 1-3 przedstawione s膮 powszechne wyzwania, kt贸re staj膮 przed ka偶dym p艂ywakiem, szczeg贸艂owe informacje, nawyki i metody, pomagaj膮ce w osi膮gni臋ciu sukcesu.
Rozdzia艂y 4-10 opisuj膮 zasady efektywnego p艂ywania, to, jak cia艂o powinno wchodzi膰 w interakcj臋 z wod膮 oraz jak zastosowa膰 t臋 wiedz臋, by lepiej p艂ywa膰. Poszczeg贸lne rozdzia艂y dotycz膮ce stylu motylkowego, grzbietowego, 偶abki i kraula wyja艣niaj膮, jak powinno si臋 p艂ywa膰 ka偶dym z wymienionych styl贸w, rozwija膰 niezb臋dne ku temu umiej臋tno艣ci i trenowa膰 je. W ostatnim dziale, Trening metod膮 TI, wyja艣nione jest, jak wy膰wiczy膰 styl, by ruchy sta艂y si臋 wydajne i konsekwentne.

SPIS TRE艢CI:

Wst臋p
Dlaczego ka偶dy mo偶e zosta膰 niezwyk艂ym p艂ywakiem?

Rozdzia艂 1
Przemiana: najpierw umys艂, potem mi臋艣nie
Rozdzia艂 2
Od frustracji do rozwoju
Rozdzia艂 3
Pokonaj problemy z p艂ywaniem
Rozdzia艂 4
Jak d艂u偶szy ruch poprawia szybko艣膰
Rozdzia艂 5
Jak osi膮gn膮膰 optymaln膮 d艂ugo艣膰 ruchu
Rozdzia艂 6
Op艂ywowo艣膰 jest lepsza od si艂y
Rozdzia艂 7
Umiej臋tno艣ci eliminacyjne: od tego zacznij
Rozdzia艂 8
Nap臋d: cierpliwe d艂onie
Rozdzia艂 9
Nap臋d: mi臋艣nie tu艂owia
Rozdzia艂 10
Zintegrowany ruch nogami: mniej pracy ? wi臋ksza szybko艣膰
Styl klasyczny
Co warto wiedzie膰
Styl klasyczny
Doskonal styl
Styl klasyczny
Jak trenowa膰
Styl grzbietowy
Co warto wiedzie膰
Styl grzbietowy
Doskonal styl
Styl grzbietowy
Jak trenowa膰
Motylek
Co warto wiedzie膰
Motylek
Doskonal styl
Motylek
Jak trenowa膰
Kraul
Co warto wiedzie膰
Kraul
Doskonal styl
Kraul
Jak trenowa膰

Trening efektywny a trening tradycyjny
Efektywny trening
Szybka nauka i sta艂y rozw贸j
Efektywny trening etap 1
Rozwi艅 komfort i samo艣wiadomo艣膰
Efektywny trening etap 2
Doskonal styl
Efektywny trening etap 3
Umiej臋tno艣ci, dystans i szybko艣膰

O Autorze

Terry Laughlin – tw贸rca metody Pe艂nego Zanurzenia (Total Immersion), trenuje p艂ywak贸w od 21 roku 偶ycia. Od pocz膮tku intuicyjnie wyczuwa艂, 偶e p艂ywanie, to niekoniecznie sport wytrzyma艂o艣ciowy, jak si臋 powszechnie uwa偶a. Obserwowa艂 najlepszych trenowanych przez siebie p艂ywak贸w i wyci膮ga艂 wnioski – p艂ywaj膮 bez zm臋czenia, z wi臋ksz膮 gracj膮 ni偶 inni. Przez lata wyszkoli艂 wielu zawodnik贸w, kt贸rzy odno艣li sukcesy na krajowych zawodach cykl贸w: NCAA Division III, National YMCA, U.S. Junior National Championships. Trenowani przez niego p艂ywacy kwalifikowali si臋 do pr贸b olimpijskich w 1980, 1984 i 1980 roku.
Pod koniec lat 80 spotka艂 Billa Boomera, kt贸ry odmieni艂 jego my艣lenie o p艂ywaniu. W ci膮gu kolejnych o艣miu lat Terry Laughlin opracowa艂 kompletny, rewolucyjny program p艂ywacki kt贸ry nazwa艂 Pe艂ne Zanurzenie (Total Immersion). Dzi艣 metoda Pe艂nego Zanurzenia jest doskonale znana w p艂ywackim 艣wiatku i korzystaj膮 z niej najlepsi na 艣wiecie zawodnicy.


Partnerzy