Trening pływacki
+48 539 11 22 33   jacek@123plywamy.pl

Trening pływacki

trening pływacki warszawa

Trening pływacki jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na spalenie nadmiaru tłuszczu, a także przyśpieszenie metabolizmu i ujędrnienie całego ciała. Uzyskiwane podczas pływania efekty są tym korzystniejsze, że dzieje się to bez nadmiernego obciążenia naszego organizmu. Najlepszym rozwiązaniem jest zaś trening pływacki pod okiem trenera.

Korzyści z pływania
Osoby regularnie pływające mają mniej tkanki tłuszczowej, a większą masę mięśniową niż ludzie uprawiający rekreacyjnie inne rodzaje sportu. Dodatkową zaletą pływania jest rachunek ekonomiczny. To sport egalitarny przeznaczony dla wszystkich chętnych. Co więcej, ulepszona technika pływania może nam w przyszłości uratować życie. Umiejętność zachowania się w wodzie i stosowania odpowiednich technik pływania to bowiem klucz do bezpiecznego korzystania z kąpieli na otwartych akwenach. Ponieważ pływanie wymaga jednoczesnej pracy wielu mięśni, to jego bezpośrednim efektem jest szybkie spalanie kalorii i wzmocnienie wszystkich pracujących partii ciała. Umiarkowanie pływanie w dowolnym tempie pozwala spalić nawet do pięćset kalorii w ciągu jednej godziny. Jednocześnie, kiedy nasze mięśnie intensywnie pracują, to stawy są poddawane obciążeniom o wiele mniejszym, niż ma to miejsce podczas poruszania się na lądzie. Nie przeciążamy też w żaden sposób kręgosłupa.

Właściwy trening
Aby zmaksymalizować korzyści uzyskiwane z treningu, warto podszkolić swoją technikę pływania pod okiem doświadczonego trenera. Ten przede wszystkim dobierze dla nas odpowiednie obciążenie treningu, dzięki czemu będziemy mogli przyzwyczaić płuca do specyficznego trybu oddychania. Trening zostanie też podzielony na segmenty. Chodzi tutaj o pływanie intensywne i odpoczynek w wodzie. To nie tylko skuteczny sposób budowania formy pływackiej, ale i pomysł na walkę z monotonią treningów. Sam trening powinien się odbywać przynajmniej dwa lub trzy razy w tygodniu. Jeśli mieliśmy długą przerwę w pływaniu, to najkorzystniej jest zacząć od przepłynięcia czterech basenów i odpoczynku. W miarę upływu czasu będziemy mogli wydłużyć nasz trening.

123 Pływamy


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Partnerzy